Neues Thema starten
Gelöst

[7 februari 2019] Uitgaande Email Storing

Sinds vanochtend ervaren we storingen met het versturen van e-mail.


Er worden op dit moment verschillende foutmelding vertoond, waaronder een "Too much load, please try again later" en een "(0x800CCC1A)" certificaat error. 


We zijn druk aan het werk om de storing te verhelpen en de uitgaande mail zo spoedig mogelijk weer online te krijgen. 


Onze excuses voor het ongemak. 



Update 07-02-2019 13:30 uur: We hadden de oorzaak van de mailstoring al snel gevonden. Er zijn issues met een van de SMTP-servers voor uitgaande mails. We hebben contact met onze leverancier opgenomen om een oplossing te vinden. Helaas ligt dit voor nu uit onze handen.


Update 07-02-2019 15:45 uurZojuist hebben wij een update ontvangen van onze leverancier. Aan de hand van de update hebben wij een oplossing bedacht en deze zou het komende uur de server-load af moeten nemen. 


Update 08-02-2019 09:30 uur: Na uitbundig testen zien we dat het versturen van e-mails weer werkt naar behoren. De huidige server-load is drastisch omlaag gegaan na de oplossing die wij gisteravond(07-02-2019) hebben toegepast. Er kwamen hierna nog wel certificaat errors opduiken; wij hebben het certificaat opnieuw toegepast op de e-mail server en deze zou nu niet meer naar voren mogen komen.


Het zijn voor ons ook een hectische aantal dagen geweest, en we zijn nog steeds druk bezig om alles recht te trekken en er voor te zorgen dat dit in de toekomst niet nogmaals gebeurt. 

Vanaf maandag 11-02-2019 zijn we telefonisch weer zoals gebruikelijk bereikbaar.


Nogmaals onze excuses voor het ongemak, en we waarderen iedereen zijn of haar feedback over de afgelopen aantal dagen.


7 Personen haben dieses Problem

Heb eigenlijk al sinds dinsdagavond problemen, dacht dat probleem in Outlook zat, maar nu ook vanaf iPhone

Dinsdag 5/2 voor het eerste probleem met Outlook op PC

Instellingen op nieuwe ingesteld voor inkomende een uitgaande email  op PC. iPad werkt dan nog wel.

Was woensdag middag weer opnieuw ingesteld. Werkt weer op PC (en IPad).

Vanmorgen 7/2 werkte het goed. Vanmiddag 7/2 rond 13.15 werkt het op iPad niet en ook weer niet op de PC. Steeds met Outlook.

Steeds oorzaak in Outlook gezocht. Wat mag ik verwachten?

Vanaf dinsdag problemen. Na instellingen email inkomend en uitgaand volgens instelling VIP uitgevoerd.

Werkte dan. Soms allen op PC weg later ook iPad.

Dinsdag weer zelf hersteld.

Vanmiddag 7/2 rond 13.15 werkte email verkeer weer niet.

Komt niet door Outlook maar VIP werkzaamheden?

Het is al sinds gisteren dat wij geen mails meer kunnen versturen. Wij lopen veel aanbiedingen mis en de klanten moeten nu gebeld worden  omdat we niet via de mail kunnen reageren! Orderbevestigingen, facturen, offertes, transport...het kan allemaal niet meer. Dit is bovendien ook niet de eerste keer dat dit voorkomt dus graag zo snel mogelijk een oplossing hiervoor! Het zou ook fijn zijn om iemand telefonisch te kunnen benaderen. Op jullie antwoordapparaat wordt gezegd dat er storing is met de email en dat de klantenservice te druk is om nog telefoontjes aan te nemen, vervolgens moet men maar een email sturen...dat is vast een geintje toch???


1 Person mag dies
Heb de hele week al foutmeldingen. Gisteren enkele uren geen mail kunnen versturen, en nu al de hele dag niet. Is er enig zicht op wanneer het opgelost zal zijn?

sinds vanochtend niet meer mogelijk om mail te versturen / wel via webmail trouwens 

Heb vandaag behoorlijk wat tijd verspild (naast de ergenis dat je geen email kan versturen) doordat op de site geen storing werd vermeld. Dus denk je dat het aan je eigen systeem ligt. Van alles ondersteboven gehaald (digitaal gezien) voor niks. Bijzonder kwalijk.

overigens staat er nog steeds niks op de site op donderdag om 17:02


image


1 Person mag dies

Het was fijn geweest als er een tijdstip bij de updates zou staan.


1 Person mag dies

Fijn, heb zojuist een mail kunnen verzenden en de rest van mn outbox ging ook meteen de deur uit.
Bij mij lijken alle problemen dus opgelost. :)