Start a new topic

POP, IMAP, of is er iets anders aan de hand.

Het volgende is het geval: Op mijn account www.frigge.nl hebben mijn vrouw en ik beiden een e-mail adres. Ook hebben we beiden een iPhone, zij een 5 en ik een 6. E-mails binnenhalen op die iPhones werkt prima. Echter wanneer mijn vrouw haar e-mails ook op haar pc binnenhaalt, dan verdwijnen ze netjes op haar iPhone. Bij mij gebeurt dat niet. Ik moet ze handmatig allemaal deleten op mijn mobiel. Ik heb hierover al eens contact gehad met VIP en toen werd gezegd dat het lag aan of je van POP of IMAP gebruik maakte. Ik ben daar verder niet meer uitgekomen, want alles leek hetzelfde te zijn voor zowel mijn vrouw als mijzelf. Echter, wat ik nu ontdekt heb, is dat de e-mails niet op mijn iPhone verschijnen wanneer ik ze direct in Outlook op mijn pc binnenhaal. Dan werkt het dus wel. Ook heb ik ontdekt dat het voor een ander account dat ik bij VIP heb, ook werkt. Wanneer ik daar een e-mail op m'n iPhone ontvang en ik ontvang die later op mijn pc, dan verdwijnt hij op m'n iPhone. Wie helpt mij uit te vinden welk instellinkje ik waar moet veranderen om ook op mijn iPhone berichten kan laten verdwijnen wanneer ze op mijn pc zijn binnengekomen voor mijn e-mail adres op www.frigge.nl?

Hoi Henk,

Bedankt voor je vraag.

Het lijkt erop dat je op je telefoons in dit geval IMAP gebruikt en op je vaste computer in Outlook POP3. Over het algemeen raden wij aan om alle apparaten via IMAP te laten verbinden maar als jij deze manier prettig vindt werken is dat natuurlijk ook prima!

De instelling waar het hier mis gaat is 'kopie achterlaten van berichten op de server'. Deze instelling kun je vinden bij de Accountinstellingen van Outlook -> meer instellingen -> geavanceerd. Het heeft jouw voorkeur om geen kopie achter te laten begrijp ik uit je verhaal. 

Ik hoor graag of het hiermee is opgelost!

Beste Frerik,

Dank voor je snelle antwoord, maar......

Op mijn iPhone kan ik het niet zien, maar op mijn pc gebruik ik inderdaad POP3, maar ik kan het niet veranderen. Er staat wel een dropdown boxje achter "Account type", maar dat is grijs en er gebeurt dus niets als ik er op klik.

Er staat geen vinkje in de optie een kopie achter te laten op de server, dus dat zou goed moeten zijn.

Het zal er waarschijnlijk niet mee te maken hebben, maar voor de volledigheid: op mijn iPhone gebruik ik smtp.vip.nl als outgoing server. Op mijn pc gebruik ik mail.kpnmail.nl, wanneer ik dat probeer te wijzigen in smtp.vip.nl, dan werkt het niet. Foutmelding: Send test e-mail message:   The server responded: 550 Access denied - Inval

Dus, helaas, het is nog niet opgelost.

Hoi Henk,

Jammer dat het nog niet goed werkt. 

Het is inderdaad niet mogelijk om te wisselen van POP3 naar IMAP of andersom bij een bestaande account in Outlook. Als je dat wil zul je de bestaande account moeten verwijderen en hem opnieuw moeten toevoegen. Let erop dat bij het verwijderen van een POP3-account alle mail die op je computer opgeslagen is, ook wordt verwijderd. 

Wat ik nu denk, is dat je op je telefoon ook gebruik maakt van POP3. Dat komt in ieder geval overeen met wat jij omschrijft. Je zou dan de account van je telefoon kan verwijderen en daar opnieuw via IMAP kunnen instellen. 

Je laatste melding, over smtp.vip.nl, heeft hier inderdaad niks mee te maken. De foutmelding die je daar krijgt heeft te maken met het tabblad 'server voor uitgaande mail' onder 'meer instellingen' in Outlook. Voor de server voor uitgaande mail is namelijk verificatie vereist. Let erop dat je hiervoor losse inloggegevens van ons zou moeten hebben ontvangen omdat je een wat oudere account hebt. Heb je die inloggegevens niet, laat dat dan even weten via support.vip.nl/nl/support/tickets/new dan sturen we even nieuwe gegevens op. 

Login or Signup to post a comment