[7 oktober 2015] VIP Internet verwelkomt ruim 1000 XL Server klanten

Van oktober 2015 tot en met december 2015 verhuizen stapsgewijs ruim 1000 klanten van XL Server naar VIP Internet. Beide bedrijven zijn onderdeel van Provider B.V.. Om alle klanten goed van dienst te zijn, is besloten om alle merken met gelijkwaardige diensten bij VIP Internet onder te brengen. Voor de klanten verandert in de praktijk heel weinig. In dit artikel vind u een overzicht van de meest gestelde vragen. 

Wie is VIP Internet?

VIP Internet is één van de leidende Internet Service Providers voor de zakelijke en particuliere markt in Nederland. Vanuit Nijmegen levert VIP Internet domeinregistratie, managed hosting en cloud diensten. De focus van VIP ligt op service, gemak en betrouwbaarheid voor haar klanten. Stabiele servers, een betrouwbare verbinding en een goede helpdesk zijn dan ook sterke punten van onze organisatie. Alle diensten worden geleverd tegen aantrekkelijke prijzen. Dit heeft er toe geleid dat het team van VIP op dit moment de dienstverlening voor meer dan 20.000 klanten verzorgt. 

Zijn er voor mij als klant grote veranderingen?

Deze overname brengt voor u geen grote veranderingen met zich mee. Zo gaat u voor uw diensten niet meer betalen en het kan zelfs zijn dat u minder gaat betalen. Tevens gebruikt VIP dezelfde systemen, zodat u niet hoeft te wennen aan een nieuwe gebruikersinterface. Voor de facturen geldt dat het logo verandert. Verder zijn er nu bij XL Server meerdere betalingstermijnen: ieder halfjaar, jaar of één keer per 2 jaar. Bij VIP Internet zult u alleen jaarlijks een factuur gaan ontvangen. Tot slot dient het bedrag op de factuur naar een ander bankrekeningnummer worden overgemaakt, namelijk NL15 RABO 0157 8908 56 ten name van VIP Internet.

Ook zal de naamgeving van uw klantenportaal wijzigen. Om uw gegevens aan te passen of facturen in te zien kunt u terecht op MijnVIP via mijn.vip.nl. Uw gebruikersnaam en wachtwoord blijven ongewijzigd.

Zijn er wijzigingen in de diensten of prijzen?

Wij zullen de namen van een aantal diensten wijzigen, en sommige specificaties samenvoegen met die van VIP Internet. U gaat er echter nooit op achteruit. Zo zal de prijs die u nu betaalt niet hoger worden en zullen de specificaties van uw product(en) op zijn minst gelijk blijven. 

De belangrijkste wijzigingen die je kunt tegenkomen zijn wijzigingen in de namen van pakketten. 

• XXS (Linux) -> Start (Linux)
  • WS-pakket (Windows) -> Online (Windows)
  • XS-pakket  (Windows) -> Online (Windows)
  • XS-pakket (Linux) -> Online (Linux)
  • XL-pakket (Linux) -> Business (Linux)
  • XL-pakket (Windows) -> Business (Windows)
  • XXL-pakket (Linux) -> Professional (Linux)
  • XXL-pakket (Windows) -> Professional (Windows)
  • X4L-pakket (Linux) -> Premium (Linux)
  • X6L-pakket (Linux) -> Ultimate (Linux)
  • Pointer -> Interne Forwarding
  • Alllin -> Forwarding (URL)
  • Allinn+ -> Forwarding (URL en e-mail)

Neemt VIP Internet al mijn diensten over?

VIP Internet neemt al uw diensten over, gaat deze beheren en factureren. Een aantal diensten krijgt een naamswijziging, maar worden qua prijs en specificaties waar mogelijk verbeterd.

Moet ik zelf nog iets doen?

U hoeft niets te doen. Uw domein(en), hosting en eventuele overige diensten worden binnenkort overgezet. Mocht u nog vragen hebben over deze brief dan vragen wij u contact op te nemen.

Moet ik rekening houden met downtime? 

Nee, uw diensten worden niet uitgeschakeld of verplaatst. De aanpassingen zijn alleen administratief.

Welke contactmogelijkheden heb ik? 

U kunt ons bereiken via de e-mail: info@vip.nl. Via de website www.vip.nl is het mogelijk te chatten met onze medewerkers. Tevens zijn we telefonisch bereikbaar op 024 - 344 01 55. Voor het bekijken van alle contactmogelijkheden kunt u terecht op onze website. 

Hoe kan ik op de hoogte blijven van VIP Internet? 

U kunt ons volgen via onze Social Media kanalen: Twitter (@vipinternet) en Facebook. Daarnaast kunt u zich inschrijven voor onze nieuwsbrief op www.vip.nl/nieuwsbrief.

Wat zijn de gegevens van VIP Internet?

Bezoekadres: Oranjesingel 76, 6511 NZ, Nijmegen

Postadres: Postbus 10, 6500 AA, Nijmegen

Telefoonnummer: 024-344 01 55

E-mailadres: info@vip.nl

Website: www.vip.nl

KvK nummer:  09110362

Rekeningnummer: NL15RABO0157890856

Aanmelden of registreren om een reactie te posten