Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

[11 mei 2016] Hardware storing in datacentrum in Ede

Geplaatst op 11 mei 2016 om 8.30u

Sinds vannacht zijn er problemen met de stabiliteit van onze servers in ons datacentrum in Ede. Hierdoor zijn een aantal Managed Cloud Servers niet bereikbaar of niet stabiel. Dit heeft te maken met een storing in de hardware. Wij werken aan een oplossing hiervoor. 

Volgende update hierover uiterlijk 12 mei om 10.00u.

Update 9.30u - De storing heeft te maken met een probleem in de onderliggende opslaglaag voor de servers. Dit komt door I/O problemen waardoor het moeilijk is om data op te halen. Dit zorgt ervoor dat er dus geen data naar de Virtuele Servers uitgeserveerd kan worden. Er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing. Helaas hebben we nog geen eindtijd. 

Update 10.30u - De storing is nog niet opgelost. Wij zijn in overleg met onze leverancier over mogelijke oplossingen en workarounds.

Update 11.30u - Om de storing aan de opslaglaag te verhelpen moet een volledige controle van de schijven plaatsvinden. Hier wordt aan gewerkt. 

Update 12.30u - Er is op dit moment niet meer informatie over de storing. We updaten zo snel mogelijk.  

Update 14.00u - De schijfcontrole is nog niet voltooid. We zullen dit moeten afwachten.

Update 16.00u - De werkzaamheden om de opslag te herstellen duren langer dan we verwachten. Wij denken dat de storing in ieder geval nog tot in de avonduren zal duren. Wij houden je op de hoogte als er nieuwe updates zijn.

Update 20.00u - De systeembeheerders van onze leveranciers zijn continue bezig met het analyseren en oplossen van het opslag probleem. Op dit moment hebben wij nog geen nieuwe informatie over de status. Zodra er meer bekend is zullen we deze update bijwerken.

12-05-2016

Update 8.30u - De storing is vannacht om 01.30u verholpen door het volledig herstellen van de opslaglaag. Wij zijn nog bezig met een volledig onderzoek naar de oorzaak van de storing. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak dat is ontstaan.

4 personen hebben dit probleem

Alles werkt weer voor mij!

Bedankt voor de snelle oplossing.

Bij mij nog niet :(

@Fabian, goed om te horen dat je geen problemen ervaart. Ik denk echter niet dat jouw diensten getroffen zijn of waren door deze storing. 

@Judith: onze welgemeende excuses voor het ongemak dat je ervaart hierdoor. We hebben het topic aangepast met verdere toelichting op de storing. 

Toen Fabian dit bericht achter liet heb ik het ook gelijk geprobeerd en kwam

ik op de site, maar dit heeft maar héél kort geduurd.

@Judith: het kan inderdaad voorkomen dat je server weer even bereikbaar is. De storing speelt echter nog. 

Kun je een schatting geven hoelang die harde schijf controle gaat duren?
En als die is gedaan is het probleem dan opgelost?

Dat hoor ik ook graag!

@Wouter / @Judith: als wij een inschatting kunnen geven van de duur van storing en wanneer het probleem is opgelost laten we dat weten. Op dit moment is dat niet mogelijk. 

Nog geen nieuws?

Waarom wordt de controle van de harde schijf uitgevoerd? Omdat dat de oplossing van het probleem is, of om er achter te komen of daar misschien het probleem ligt?

@Wouter: vanwege de configuratie van de opslag moeten er meerdere schijven met elkaar in sync lopen. Omdat er iets mis is gegaan in de opslag moet goed gecontroleerd worden of alles daarin wel goed gaat. Dat is een grote stap richting de oplossing. 

Wat een ellende. Ook geen email verkeer.

Mijn site is weer in de lucht? Is het opgelost?

De storing is sinds vannacht 01.30u verholpen. Wij zijn nog bezig met een volledig onderzoek naar de storing.