Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

[26 oktober 2016] Storing op Hosted Exchange

Geplaatst op 26 oktober 2016 om 15.00u


Op dit moment zijn de servers voor Hosted Exchange niet bereikbaar. Dit probleem speelt sinds ongeveer 14.30u. Wij zijn in contact met onze leverancier voor een oplossing hiervoor. 


Update 15.25u: de storing wordt veroorzaakt door technische problemen in het datacenter bij onze leverancier. Er is nog geen eindtijd bekend. 


Update 16.00u: de storing is nog niet verholpen. Er is ook nog geen eindtijd bekend. 


Update 16.55u: de Hosted Exchange servers zijn weer online. Ook het control panel vipcloud.nl is weer bereikbaar. Het is mogelijk dat er een achterstand is bij het verwerken van inkomende mail.  


Update 17.30u: we zien dat er nog problemen zijn bij het benaderen van mailboxen. Inloggen lukt wel maar mailboxen worden niet altijd weergegeven. Hier wordt aan gewerkt. 


Update 18.30u: we zien nog geen verbetering sinds de vorige update. Een groot deel van de mailboxen is nog niet bereikbaar. 


Update 20.30u: we zijn nog bezig met een oplossing. Er is geen nieuwe informatie bekend hierover.


Update 22.00u: er is nog geen oplossing. Onze leverancier werkt door totdat er een oplossing is. Tot dit tijd kan inloggen op mailboxen op ons Hosted Exchange platform niet werken. Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak dat hierdoor ontstaat. Volgende update volgt op 27 oktober voor 09.00u. 


Update 8.45u (27-10): de storing op het Exchange platform is eerder vannacht verholpen. Na de volledige uitval van de dienstverlenging door een storing in het datacenter, bleef een van de servers die Hosted Exhange 2013 verzorgde offline. Hierdoor waren alle servers onbereikbaar. Er worden maatregelen ingepland om dit in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan.