Hoe je een e-mailaccount moet toevoegen in Windows Live Mail vind je in de onderstaande handleiding.
Stap 1
E-mail account toevoegen
- Start Windows Live Mail.
- Klik links boven op het blauwe menu tab.
- Ga naar 'Opties' en klik op 'E-mailaccounts'.

- Klik in het volgende scherm op 'Toevoegen'.

- Selecteer het account type 'E-mailaccount' en klik op 'Volgende'.

Stap 2
Account instellingen configureren
In dit scherm geef je een aantal instellingen van je e-mailaccount op.
- Je e-mailadres.
- Je wachtwoord.
- Je schermnaam. (bijvoorbeeld: 'Voornaam Achternaam' of 'Bedrijfsnaam').
- Selecteer 'Serverinstellingen handmatig configureren'.
- Klik op 'Volgende'.

Stap 3
Server instellingen configureren
De linker kolom, 'Server voor inkomende e-mail', stel je als volgt in:
- Servertype: IMAP.
- Serveradres: mail.vip.nl
- Poort: 993.
- Zorg dat 'Vereist een beveiligde verbinding' is aangevinkt.
- gebruikersnaam: gebruikersnaam@je-domeinnaam.nl.
De rechter kolom, 'Server voor uitgaande e-mail', stel je als volgt in:
- Serveradres: smtp.vip.nl
- Poort: 465.
- Zorg dat 'Vereist een beveiligde verbinding' wel is aangevinkt.
- Zorg dat 'Vereist verificatie' wel is aangevinkt.
- Klik op 'Volgende'.

Je account is nu toegevoegd. Je kunt nu op 'Voltooien' en vervolgens op 'Sluiten' klikken om terug te keren naar Windows Live Mail.
