Vanaf 1 september 2014 is het voor veel domeinextensies (waaronder .COM, .INFO, .NET en .BIZ) verplicht dat het e-mailadres van de domeineigenaar wordt gecontroleerd op juistheid. Hiervoor wordt vlak na de registratie van het domein een e-mail verzonden naar de houder. In deze mail vind je een link om je e-mailadres te verifiëren.


Voor welke domeinen geldt dit?

Dit geldt voor alle domeinen die rechtstreeks beheerd worden door de ICANN. Dit is de internationale organisatie voor beheer van veel internetgerelateerde zaken, zoals deze domeinen. Het gaat om alle generieke Top Level Domeinen (gTLD's). Heel simpel gezegd zijn het alle domeinen die niet voor een bepaald land zijn. Dus bijvoorbeeld .COM, .NET, .ORG, .BIZ, .INFO en alle nieuwe domeinen zoals .CARE, .HOST en .DOMAINS.


Van wie krijg ik de verificatiemail?

De verificatiemail wordt verzonden door onze domeinbeheerder Provider B.V. (info@provider.nl of nic@provider.nl) en kan eventueel verwijzingen bevatten naar onze leveranciers Register.com of OpenProvider (registrar.eu).


Ik heb mijn domein al een tijdje geleden geregistreerd, waarom moet ik alsnog verifiëren?

Uiteindelijk wordt van alle e-mailadressen gecontroleerd of deze nog juist zijn. De ICANN heeft enkele regels opgesteld over wanneer deze controle moet plaatsvinden. 


Wat is het gevolg als ik niets doe met de verificatiemail?

Als je de verificatie van je e-mailadres niet uitvoert, leidt dit op den duur tot een blokkade van je domeinregistratie. Als er een site en mailadressen zijn gekoppeld aan dit domein, dan zijn die vanaf dat moment niet bereikbaar. Door de verificatie alsnog uit te voeren wordt het domein direct gedeblokkeerd.

Mocht je de verificatiemail niet meer hebben, dan kun je contact opnemen met onze support desk om deze opnieuw toe te laten sturen.