Een afwezigheidsmelding zorgt ervoor dat er automatisch een e-mail wordt teruggestuurd naar de afzender als je niet bereikbaar bent. Het is aan te raden om een afwezigheidsmelding in te stellen als je voor een langere periode je e-mail niet kunt beantwoorden, bijvoorbeeld als je op vakantie bent.


Afwezigheidsmelding instellen (korte uitleg)


  1. Log in bij MijnVIP.
  2. Klik op je domeinnaam.
  3. Klik op 'E-mail gebruikers' in het tabblad 'SiteAdmin'.
  4. Klik op je e-mailadres.
  5. Vink 'Afwezigheidsmelding' aan.
  6. Schrijf je afwezigheidsbericht.
  7. Klik op 'Aanpassen'.


Afwezigheidsmelding instellen (uitgebreide uitleg)


Je kunt voor je e-mail een afwezigheidsmelding instellen in het online klantenportal MijnVIP.


  1. Klik in het hoofdmenu op de domeinnaam waar het e-mailadres aan gekoppeld is.
  2. Klik op ‘Email-gebruikers’ in het tabblad ‘SiteAdmin’.
  3. Vervolgens klik je op het e-mailadres waarvoor je de afwezigheidsmelding wilt instellen.
  4. je krijgt nu een overzicht van je e-mailgegevens te zien.
  5. Onderaan de pagina vind je het kopje ‘Afwezigheidsmelding’. Wanneer je deze op ‘Aan’ zet dien je de volgende gegevens in te vullen:

  • Afzender
  • Onderwerp
  • Bericht
Klik vervolgens op ‘Aanpassen’. De afwezigheidsmelding is nu ingesteld. Iedereen die een e-mail verstuurt naar je e-mailadres, zal automatisch een antwoord krijgen. De melding wordt slechts eenmaal per dag verzonden per unieke afzender. Wanneer iemand je dus drie e-mails op een dag verstuurt, ontvangt hij of zij de afwezigheidsmelding maar één keer.


Wanneer je de afwezigheidsmelding wilt uitzetten klik je op ‘Uit’.