Een afwezigheidsmelding zorgt ervoor dat er automatisch een e-mail wordt teruggestuurd naar de afzender als je niet bereikbaar bent. Het is aan te raden om een afwezigheidsmelding in te stellen als je voor een langere periode je e-mail niet kunt beantwoorden, bijvoorbeeld als je op vakantie bent.
Afwezigheidsmelding instellen (korte uitleg)
- Log in bij MijnVIP.
- Klik op je domeinnaam.
- Klik op 'E-mail gebruikers' in het tabblad 'SiteAdmin'.
- Klik op je e-mailadres.
- Vink 'Afwezigheidsmelding' aan.
- Schrijf je afwezigheidsbericht.
- Klik op 'Aanpassen'.
Afwezigheidsmelding instellen (uitgebreide uitleg)
Je kunt voor je e-mail een afwezigheidsmelding instellen in het online klantenportal MijnVIP.
- Klik in het hoofdmenu op de domeinnaam waar het e-mailadres aan gekoppeld is.
- Klik op ‘Email-gebruikers’ in het tabblad ‘SiteAdmin’.
- Vervolgens klik je op het e-mailadres waarvoor je de afwezigheidsmelding wilt instellen.
- je krijgt nu een overzicht van je e-mailgegevens te zien.
- Onderaan de pagina vind je het kopje ‘Afwezigheidsmelding’. Wanneer je deze op ‘Aan’ zet dien je de volgende gegevens in te vullen:
- Afzender
- Onderwerp
- Bericht
Wanneer je de afwezigheidsmelding wilt uitzetten klik je op ‘Uit’.