Er zijn heel veel redenen waarom een e-mail niet afgeleverd kan worden. In het e-mailbericht dat je retour krijgt staat echter wel de reden waarom het e-mailbericht niet is afgeleverd. Je kunt dus zelf uitvinden wat de reden is. De meest voorkomende meldingen bij het niet bezorgen van e-mail zijn:

  • User unknown / mailbox unavailable: de mailserver waar mail naartoe gaat bestaat wel maar het e-mailadres niet.
  • User quotum reached / inbox is full: de ontvangen mailbox is vol.
  • Content marked as spam: de ontvangende server geeft aan dat hij denkt dat je bericht spam bevat. Dit kan komen door links in de mail of het aantal geadresseerden. Het kan ook simpelweg door de inhoud van de mail komen.
  • Domain doesn’t exist: het domein waar naartoe gemaild wordt (alles achter @) bestaat niet.
  • MX-records not present / not working: het domein waar mail naartoe wordt gestuurd accepteert geen e-mail.
  • BouncedDe email komt retour afzender (meer informatie hier)


Als je mails vanuit je website probeert te versturen kijk dan in het artikel  E-mails van mijn website komen niet aan.


Heb je vragen over de melding die je krijgt, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Het is wel erg handig als wij het retour gestuurde bericht doorgestuurd krijgen. Wij kunnen dan eenvoudig met je meekijken.