Met een hostingpakket huur je ruimte op één van onze servers. De grootte van de ruimte is afhankelijk van je hostingpakket. Verschillen tussen hostingpakketten zijn er in de beschikbare webruimte, het toegestane dataverkeer en het aantal e-mailaccounts dat je kunt maken. Wanneer je merkt dat je website bijvoorbeeld meer bezoekers trekt of wanneer je gebruik wilt maken van veel afbeeldingen ,dan kun je je hostingpakket upgraden.


Schijfruimte bekijken


Wanneer 
je bijna de volledige capaciteit van je hostingpakket verbruikt of er zelfs overheen gaat dan kan je website langzamer worden en duurt het langer voordat deze geladen is. Dit is erg vervelend voor je bezoekers, maar ook voor de klanten waarmee je de server deelt. Wanneer je je limiet bereikt raden wij je aan om je hostingpakket te upgraden. Je kunt je limieten en beschikbare ruimte bekijken in het online klantenportal MijnVIP.


  1. Je klikt hiervoor op de hoofdpagina op de domeinnaam waarvan je de beschikbare ruimte wilt weten.
  2. Klik vervolgens op ‘Schijfruimte’ onderaan de pagina.
  3. Je krijgt nu een overzicht te zien van de in gebruik zijnde hoeveelheid schijfruimte en de toegestane limieten.


Hostingpakket upgraden of downgraden in MijnVIP


Je kunt 
je hostingpakket eenvoudig upgraden of downgraden in het online klantenportal MijnVIP.


  1. Je klikt hiervoor op de hoofdpagina in het linkermenu op ‘Upgrade pakket’ of klik op het tabblad 'Pakket aanpassen'.
  2. Je krijgt nu een pagina te zien met alle opties, zoals te zien in de afbeelding hieronder.


  3. Maak een keuze uit een van de opties. Als je het 'Hosting: website en e-mail' pakket wil aanpassen klik je op het dropdown menu, zoals te zien op de afbeelding hieronder.

  4. Als je een keuze hebt gemaakt voor de up- of downgrade klik dan op 'Doorgaan' onder aan de pagina.
  5. Je krijgt nu een overzicht te zien van de verschillen in oude en nieuwe situatie. Klik ‘Bevestigen’ om je bestelling door te voeren.
  6. Zodra de opdracht is voltooid ontvang je van ons automatisch een e-mail.