De foutmelding ‘Disk quota exceeded’ wil zeggen dat je schijfruimte vol is. Schijfruimte is de totale ruimte die je tot je beschikking hebt voor je website, e-mail en database. De hoeveelheid schijfruimte die je hebt is afhankelijk van het hostingpakket dat je hebt.


Schijfruimte verhogen/ hosting pakket upgraden


Als 
je de melding ‘Disk quota exceeded’ krijgt, kun je ervoor kiezen om je verbruikte schijfruimte te verminderen door het aantal bestanden op je website te verminderen. Wanneer dit niet mogelijk is dan raden wij je aan om je hosting pakket te upgraden zodat je meer schijfruimte tot je beschikking hebt.

Je kunt je hosting pakket upgraden in het online klantenportal MijnVIP.
  1. Klik op de hoofdpagina in het linkermenu op ‘Upgrade pakket’. Je krijgt een overzicht te zien van de beschikbare diensten.
  2. In het kopje ‘Hosting: website en email’ kun je je hostingpakket upgraden. Kies het gewenste hostingpakket en klik op ‘Doorgaan’.
  3. Je krijgt nu een overzicht te zien van verschillen in oude en nieuwe situatie. Klik op ‘Bevestigen’ om de opdracht in te dienen.
  4. Zodra de opdracht is doorgevoerd ontvang je van ons een e-mail.

Schijfruimte bekijken

Het is altijd goed om je beschikbare schijfruimte bij te houden. Je kunt in het online klantenportal MijnVIP eenvoudig je verbruikte hoeveelheid schijfruimte bekijken.
  1. Klik in de hoofdpagina op de domeinnaam waarvan je de schijfruimte wilt bekijken.
  2. Klik vervolgens onderaan de pagina op ‘Schijfruimte’.

Je krijgt een overzicht te zien van de verbruikte schijfruimte en 
je limiet. Daarnaast kun je zien wat je vrije ruimte is en hoeveel bestanden je op je website hebt geplaatst. Om te voorkomen dat je geen schijfruimte meer over hebt en dus geen bestanden meer kunt toevoegen aan je website, raden wij je aan om regelmatig deze limiet te controleren.