In deze handleiding leggen wij uit hoe je een nieuw e-mailadres aanmaakt.
Stap 1.
Kies de domeinnaam waar je een nieuw e-mailadres wilt aanmaken.
Stap 2.
Kies voor E-mail-gebruikers. Zie je alleen een knop gebruikers, lees dan de volgende handleiding:
Stap 3.
Klik op "Nieuwe gebruiker toevoegen"
Stap 4.
Vul de velden in met de benodigde informatie.
Gebruikersnaam: Hier voer je de naam in welke voor het apenstaartje komt te staan. Voor dit voorbeeld gebruik ik "handleiding", het e-mailadres is dan handleiding@uw-domein.nl.
Nieuw wachtwoord: Voer hier het wachtwoord in waarmee je kan inloggen op jouw mailbox. Deze moet minstens 8 tekens lang zijn en bestaan een minimaal één hoofdletter, kleine letter en een cijfer.
Nieuw wachtwoord (nogmaals): Voer hier hetzelfde wachtwoord nogmaals in ter controle.
Catch-all: Wanneer je dit aan zet zullen de e-mails waarvoor geen e-mailadres bestaat afgeleverd worden in deze mailbox. Wij raden het af deze optie in te schakelen, je zal hierdoor veel spam (kunnen) ontvangen.
Aliassen: Hiermee kan je meerdere e-mailadressen aan 1 mailbox koppelen. Wanneer je hier bijv. "facturen" invult zullen e-mails naar facturen@uw-domeinnaam.nl afgeleverd worden in de mailbox van handleiding@uw-domeinnaam.nl
Doorsturen naar: Hier kan je een e-mailadres invoeren waar alle e-mail naar doorgestuurd moeten worden. Er blijven geen kopieën van de e-mail achter op onze server.
Stap 5.
Klik op "Alle wijzigingen opslaan" boven of onderaan de pagina.
Jouw e-mail is klaar om gebruikt te worden.