Waarmee kunnen wij je helpen?

Mailcluster: E-mailwachtwoord wijzigen

Via het klanten.vip.nl portaal kun je eenvoudig en snel het wachtwoord van je e-mailaccount wijzigen. Geef hackers geen kans en wijzig periodiek je wachtwoord.

 Let op! Deze handleiding is enkel van toepassing op e-mailaccounts welke op het zogenaamde Mailcluster staan. Een Mailcluster E-mailaccount is te herkennen aan een apart Hostingaccount met als naam het e-mailadres. Ontbreekt dit aparte hostingaccount dan wordt de e-mail beheerd in de Plesk-omgeving. Meer informatie vind je hier.

 

Stap 1: Log in op het klanten.vip.nl portaal

  • Navigeer naar het klanten.vip.nl portaal.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.

 

Stap 2: Navigeer naar het hostingaccount

  • Klik in het rechter kader op “Hostingaccounts”.

  • Selecteer in het linker menu het juiste hostingaccount.

  • In het voorbeeld kiezen wij voor het e-mailpakket welke te herkennen is aan de naam, namelijk het volledige e-mailadres.

 

Stap 3: Log in op het controle paneel

  • Log in op het controle paneel door op de knop: “Inloggen controle paneel” te klikken.

  • Je wordt nu doorgestuurd naar het E-mail controle paneel waar jij jouw hostingdienst eenvoudig kunt beheren.

Stap 4: Selecteer het e-mailadres en wijzig het wachtwoord

  • Klik op het e-mailadres om bij de instellingen terecht te komen.

  • Wachtwoorden zijn niet in te zien vandaar dat je een nieuw wachtwoord dient in te vullen bij zowel “wachtwoord” als “wachtwoord nogmaals”. Klik vervolgens op aanpassen op het nieuwe wachtwoord op te slaan.


Niet gelukt of toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op