Via het klanten.vip.nl portaal kun je eenvoudig en snel een e-mailforwarding instellen. Soms wens je immers berichten te ontvangen op een ander e-mailadres.
Let op! Deze handleiding is enkel van toepassing op e-mailaccounts welke op het zogenaamde Mailcluster staan. Een Mailcluster E-mailaccount is te herkennen aan een apart Hostingaccount met als naam het e-mailadres. Ontbreekt dit aparte hostingaccount dan wordt de e-mail beheerd in de Plesk-omgeving. Meer informatie vind je hier.
Stap 1: Log in op het klanten.vip.nl portaal
- Navigeer naar het klanten.vip.nl portaal.
- Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Stap 2: Navigeer naar het hostingaccount
- Klik in het rechter kader op “Hostingaccounts”.

- Selecteer in het linker menu het juiste hostingaccount.

- In het voorbeeld kiezen wij voor het e-mailpakket welke te herkennen is aan de naam, namelijk het volledige e-mailadres.
Stap 3: Log in op het controle paneel
- Log in op het controle paneel door op de knop: “Inloggen controle paneel” te klikken.

- Je wordt nu doorgestuurd naar het E-mail controle paneel waar jij jouw hostingdienst eenvoudig kunt beheren.

Stap 4: Selecteer het e-mailadres en stel de afwezigheidsmelding in.
- Klik op het e-mailadres om bij de instellingen terecht te komen.

- Klik op het schuifje bij “Afwezigheidsmelding” om de afwezigheidsmelder te activeren.

- Vul bij de afzender het adres is waaruit de melding gestuurd dient te worden. In het voorbeeld is dit info@viphandleiding.nl dus vul ik info in. Typ vervolgens het onderwerp en het bericht en klik op “Aanpassen” om de instelling op te slaan.
