Waarmee kunnen wij je helpen?

Mailcluster: Afwezigheidsmelding instellen

Via het klanten.vip.nl portaal kun je eenvoudig en snel een e-mailforwarding instellen. Soms wens je immers berichten te ontvangen op een ander e-mailadres.

Let op! Deze handleiding is enkel van toepassing op e-mailaccounts welke op het zogenaamde Mailcluster staan. Een Mailcluster E-mailaccount is te herkennen aan een apart Hostingaccount met als naam het e-mailadres. Ontbreekt dit aparte hostingaccount dan wordt de e-mail beheerd in de Plesk-omgeving. Meer informatie vind je hier

  

Stap 1: Log in op het klanten.vip.nl portaal

  • Navigeer naar het klanten.vip.nl portaal.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Stap 2: Navigeer naar het hostingaccount

  • Klik in het rechter kader op “Hostingaccounts”.

  • Selecteer in het linker menu het juiste hostingaccount.

  • In het voorbeeld kiezen wij voor het e-mailpakket welke te herkennen is aan de naam, namelijk het volledige e-mailadres.

 

Stap 3: Log in op het controle paneel

  • Log in op het controle paneel door op de knop: “Inloggen controle paneel” te klikken.

  • Je wordt nu doorgestuurd naar het E-mail controle paneel waar jij jouw hostingdienst eenvoudig kunt beheren.

Stap 4: Selecteer het e-mailadres en stel de afwezigheidsmelding in.

  • Klik op het e-mailadres om bij de instellingen terecht te komen.

  • Klik op het schuifje bij “Afwezigheidsmelding” om de afwezigheidsmelder te activeren.

  • Vul bij de afzender het adres is waaruit de melding gestuurd dient te worden. In het voorbeeld is dit info@viphandleiding.nl dus vul ik info in. Typ vervolgens het onderwerp en het bericht en klik op “Aanpassen” om de instelling op te slaan.

 


Niet gelukt of toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op