Waarmee kunnen wij je helpen?

Gebruik ik Mailcluster of Plesk e-mail?

Binnen VIP Internet maken wij gebruik van twee verschillende e-mailplatformen, namelijk: Mailcluster en Plesk. De instellingen verschillen vandaar dat het belangrijk is dat je goed weet welk platform van toepassing is op jouw dienst. 


Stap 1: Log in op het klanten.vip.nl portaal

  • Navigeer naar het klanten.vip.nl portaal.
  • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.

 

Stap 2: Navigeer naar het hostingaccount

  • Klik in het rechter kader op “Hostingaccounts”.

  • In het linker menu zie je nu een overzicht van jouw Hostingaccounts.


Stap 3: Herken het e-mailplatform

Mailcluster e-mail

  • Een Mailcluster E-mailaccount is te herkennen aan een apart Hostingaccount met als naam het e-mailadres.  

 

  • In het voorbeeld wordt dan ook gebruik gemaakt van het Mailclusterplatform. Indien dit het geval is dien je enkel Mailcluster-handleidingen te volgen aangezien Plesk e-mailhandleidingen niet van toepassing zijn.


Plesk e-mail

  • Ontbreekt dit aparte hostingaccount dan wordt de e-mail beheerd in de Plesk-omgeving. 


  
https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/11070818996/original/HcDgF1iTklMkfSftRjqAz8nFy-oBARLvtg.png?1617008645 

  • Klik vervolgens op het Hostingaccount en op de knop "Inloggen controle paneel" om doorgestuurd te worden naar de Plesk-omgeving waar je onder andere het e-mailaccount kunt beheren.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/11070818488/original/Uz3q9k0blq6-pQtwIkJ66pync0uGZkDQAA.png?1617007751


Niet gelukt of toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op