Waarmee kunnen wij je helpen?

E-mail migratie wegens uitfasering oud e-mailplatform

Om de veiligheid van je mail te borgen worden veel e-mailadressen van een oud e-mailplatform gemigreerd naar een nieuwere actuele omgeving.

Dit brengt een aantal voordelen met zich mee zoals altijd gebruik kunnen maken van een SSL verbinding, een veiliger e-mailplatform gebruiken en makkelijker je mailadressen kunnen beheren via het Plesk controle paneel.


Belangrijk om te weten:

  • Om bij de nodige controle panelen te komen heb je toegang tot het klanten.vip.nl portaal nodig. Hiervoor zijn een aantal maanden geleden nieuwe inloggegevens toegestuurd. Hier zie je hoe je inlogt in het klanten.vip.nl portaal.


  • I.v.m. de veiligheid konden de bestaande wachtwoord niet meegenomen worden. Hierdoor is het noodzakelijk om het wachtwoord van je e-mailadres opnieuw in te stellen. Hoe doe je dat? Dit lees je hier op onze support pagina voor het resetten van je e-mail wachtwoord in Plesk.


  • Via de webmail op webmail.domeinnaam.tld (bijvoorbeeld webmail.voorbeeld.nl) kan je na het resetten van je wachtwoord inloggen om mail te ontvangen, bekijken, verzenden, etc.


  • Maak een goede back-up van je mailbox wanneer je POP3 gebruikt. Met POP3 is de mail niet op onze e-mailservers opgeslagen. POP3 haalt de e-mail van onze server af en slaat deze lokaal op. Dit betekent dat wanneer je het mailaccount binnen je eigen apparaat of mailprogramma verwijderd de mail daarin ook daadwerkelijk volledig verwijderd is. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het eventuele verlies van mail wanneer je een POP3 account verwijderd.



E-mail opnieuw instellen in je mailprogramma:

Op het nieuwe e-mailplatform hanteren we andere instellingen dan voorheen. De gebruikersnaam voor het inloggen op je mailadres is nu altijd het volledige e-mailadres.

De server instellingen zien er ook iets anders uit. Onderstaande instellingen zijn de standaard instellingen van het nieuwe e-mailplatform:

Inkomende e-mail:

  • server/host: je eigen domeinnaam (bijvoorbeeld vip.nl)
  • type: IMAP (POP3 ook mogelijk)
  • poort: 993 (POP3: 995)
  • type versleuteling: SSL/TLS
  • verificatie: normaal wachtwoord (SPA uitschakelen)

Uitgaande e-mail:

  • server/host: je eigen domeinnaam (bijvoorbeeld vip.nl)
  • type: SMTP
  • poort: 465
  • type versleuteling: SSL/TLS
  • verificatie: ingeschakeld (normaal wachtwoord, dezelfde gegevens als voor inkomende e-mail, SPA uitschakelen)




Een aantal handige resources voor het instellen binnen de verschillende programma's vind je hieronder.

Let op!

Gebruik de instellingen zoals ze hier boven op de pagina zijn beschreven.

Plesk e-mail instellen in Office365 Outlook

Plesk e-mail instellen in Thunderbird

Plesk e-mail instellen in Apple Mail


Niet gelukt of toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op